Miło nam poinformować, że mamy już wyniki konkursu MNS–CDP dla uczniów szkół podstawowych z województwa zachodniopomorskiego „Zatrzymane w czasie”.
W wydarzeniu udział wzięło czternaścioro uczniów z siedmiu placówek naszego regionu.
Tegoroczne zadanie polegało na przygotowaniu pracy konkursowej składającej się z samodzielnie wykonanych zdjęć (od jednego do trzech)w dowolnym formacie. Czarno-białe lub kolorowe fotografie miały ukazać obiekt historyczny lub miejsce związane z historią najnowszą. Kolejnym, niełatwym krokiem było stworzenie inspirowanej zdjęciem opowieści w dowolnej formie narracyjnej, łączącej fakty z historii po 1945 roku i fikcję literacką. Można było uzyskać maksymalnie 100 punktów.
Wojewódzka Komisja Konkursowa wzięła pod uwagę trudny czas, w jakim wszyscy funkcjonujemy. Nagrody lub wyróżnienia przyznano za wszystkie nadesłane prace konkursowe. Upominki dla uczniów i nauczycieli ufundowały podmioty: konsorcjum Sieć Ziem Zachodnich i Północnych oraz Muzeum Narodowe w Szczecinie.
Wyniki konkursu prezentują się następująco:
I miejsce – Maja Wereszczyńska, uczennica klasy VIII ze Szkoły Podstawowej im. Bolesława Chrobrego w Golczewie za pracę „ Dwa światy na dworcu kolejowym w Golczewie” ocenioną na 100 punktów! Opiekę merytoryczną sprawowały panie Agnieszka Adamowicz i Elżbieta Nadzikiewicz;
II miejsce – Zofia Kiełbasa, uczennica klasy VII ze Szkoły Podstawowej im. Bolesława Chrobrego w Golczewie. Jej oryginalna praca „Historia OSP w Golczewie” została oceniona na 98 punktów. Zosią opiekowały się panie Bożena Mańczak oraz Agnieszka Adamowicz.
Dwa równorzędne III miejsca po 95 punktów uzyskali: Filip Sztukin, uczeń klasy VII ze Szkoły Podstawowej im. Bolesława Chrobrego w Golczewie oraz ósmoklasistka Zofia Wanda Wojtachnia, reprezentująca Szkołę Podstawową nr 44 im.ppor. Emilii Gierczak w Szczecinie. Filip pod opieką pań Elżbiety Nadzikiewicz i Agnieszki Adamowicz stworzył pracę „Koleją w świat…”. Zosia jest autorką pracy „Rzecz o pewnej fabryce”, a merytoryczną pieczę sprawował pan Tomasz Szybowski.
Komisja przyznała także wyróżnienia.
Wyróżnienia I stopnia otrzymały:
Oliwia Kapczyńska – uczennica klasy VIII ze Szkoły Podstawowej im. Bolesława Chrobrego w Golczewie. „Historię Marii von Sydow” przygotowała pod kierunkiem pań Elżbiety Nadzikiewicz oraz Agnieszki Adamowicz;
Natalia Kacprzak – uczennica klasy VIII ze Szkoły Podstawowej w Dębicach, którą opiekowała się pani Małgorzata Woźniak. Tytuł pracy: „Szmaragdowa dama”;
Zuzanna Kulpa – uczennica klasy VII ze Szkoły Podstawowej nr 33 w Szczecinie stworzyła „Pociąg specjalny”, a wsparcia udzielała jej pani Ilona Krause;
Natalia Nowak Escobedo – uczennica klasy VII, reprezentująca Niepubliczną Szkołę Podstawową Promyk w Szczecinie, za pracę „Notatki z odbudowy Zamku Książąt Pomorskich” wykonaną pod kierunkiem pani Anny Pieluszczak;
Łucja Domin – reprezentantka Szkoły Podstawowej nr 33 w Szczecinie, autorka pracy „Przyjaciółki ze Szczecina”. Siódmoklasistka pracowała pod kierunkiem pani Anny Piotrowskiej-Rakower;
Jakub Szymaniak – uczeń klasy VIII ze Szkoły Podstawowej nr 48 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Szczecinie za „Czarny piątek” opracowany pod kierunkiem pani Lidii Wasilewskiej.
Wyróżnienia II stopnia otrzymali:
Gabriela Witkowska – uczennica klasy VIII ze Szkoły Podstawowej nr 48 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Szczecinie za pracę „Horror w podziemiach”, wykonaną pod opieką merytoryczną pani Lidii Wasilewskiej;
Kajetan Konieczyński – siódmoklasista z Publicznej Szkoły Podstawowej na Bezrzeczu w Szczecinie. Pod kierunkiem pani Anny Pieluszczak stworzył „Opowieść z życia Adriana”;
Wiktoria Wojtas – ósmoklasistka ze Szkoły Podstawowej nr 48 im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Szczecinie pod kierunkiem pani Lidii Wasilewskiej opracowała „Nadzieję”;
Julia Hana Inagaki – uczennica klasy VII ze Szkoły Podstawowej nr 33 w Szczecinie za „Legendę o trzech dzielnych orłach”.Opiekę merytoryczną sprawowała pani Ilona Krause.
Uczniom, ich nauczycielom i szkołom serdecznie gratulujemy!
Zapraszamy na uroczystą galę podsumowującą konkurs. Ze względu na sytuację epidemiczną w kraju jej realizację planujemy na wiosnę 2021 roku, kiedy uczniowie będą mogli bezpiecznie wrócić do swoich szkół.
oprac. Ewa Sobota